zdrowe śniadanie do szkoły

7 pomysłów na zdrowe śniadanie do szkoły. Co dać dziecku na drugie śniadanie?

Co na drugie śniadanie dla naszego dziecka? O tym, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia wiedzą od dawna wszyscy. Przede wszystkim troskliwe matki, które w porannej gonitwie gorączkowo poszukują koncepcji na to, co przygotować tak by smakowało i równocześnie stanowiło część zbilansowanej diety naszej pociechy.

Plan tygodniowy na zdrowe śniadanie

Poranki, od poniedziałku do piątku, w każdej rodzinie wyglądają podobnie. Zaspane, już często spóźnione do pracy, mamy nerwowo szukają w głowie pomysłu na to co przygotować dziecku na drugie śniadanie. Warto, w tygodniowym rozkładzie zajęć każdej mamy, znaleźć czas, aby opracować system zakupów wraz z uwzględnieniem produktów, które przydadzą się w przygotowaniu drugiego, „nienudnego” śniadania.

Kiedy w lodówce znajdą już swoje miejsce potrzebne, do tego nie lada wyzwania, produkty o wiele łatwiej będzie przygotować COŚ, bez poszukiwania pomysłu. W śniadaniowym planie, poza wartościami odżywczymi, tabelą kaloryczną oraz upodobaniami smakowymi pociech, należy uwzględnić wiek oraz dzienny rozkład zajęć dziecka.

warto zerknąć:  Jak zatrzymać laktację - sprawdzone, naturalne metody

Szybkie sposoby na drugie śniadanie do szkoły

Poniedziałek:

  • Coś konkretnego: Kanapki z chleba pełnoziarnistego z masłem orzechowym i dżemem malinowym domowej produkcji.
  • Dodatek: Pokrojone, w „ćwiartki”,  jabłko skropione sokiem z cytryny oraz batonik owsiany z bakaliami.

Wtorek:

  • Coś konkretnego: Serek wiejski z dodatkiem miodu oraz pokrojoną w kostkę brzoskwinią.
  • Dodatek: Suszone morele i śliwki.

Środa:

  • Coś konkretnego: Naleśniki ze szpinakiem i serem feta.
  • Dodatek: Pomidorki koktajlowe.

Czwartek:

  • Coś konkretnego: Makaron z kawałkami wędzonej makreli, surową papryką czerwoną, cebulką dymką w sosie jogurtowym.
  • Dodatek: Mus owocowy.

Piątek:

  • Coś konkretnego: Kanapki z chleba żytniego z pastą z awokado i cytryny.
  • Dodatek: Mini marchewki z sosem jogurtowym.

Pomysły na zdrowe śniadanie w weekend

W soboty i niedziele dzieci pragną trochę poleniuchować, wtedy również zapracowane, w tygodniu, mamy mają odrobinę więcej czasu. Najmłodszym członkom naszych rodzin, w tych dniach, najczęściej wystarcza jeden przedpołudniowy posiłek. W tym czasie można zadbać o jeden większy, sycący.

Warto poświęcić chwilę czasu aby wyczarować:

W sobotę:

  • Coś konkretnego: Racuchy na maślance z pokrojonym, w kawałki, jabłkiem.
  • Dodatek: Sok ze świeżo wyciśniętej pomarańczy.

W niedzielę:

  • Coś konkretnego: Sałatka z kaszy kuskus, z dodatkiem kawałków tuńczyka, ogórka kiszonego i konserwowej kukurydzy.
  • Dodatek: Koktajl truskawkowy.
warto zerknąć:  Zajęcia sportowe dla dzieci – jakie wybrać? Jak wpływają na dziecko zajęcia sportowe?

Zdrowe śniadania powinny być stałym elementem diety każdego dziecka, niezależnie od wieku, stanu zdrowia, zapotrzebowania kalorycznego. Każda mama zna upodobania żywieniowe swojej pociechy, wie najlepiej co, w jakiej ilości i w jakich dniach tygodnia będzie dla dziecka stanowiło smaczny, jednocześnie zbilansowany element diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *